نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

مروری بر مهم‌ترین موارد حمایتی مجموعه مدیریتی استان و شهر از باشگاه شهرخودرو | صرفا جهت اطلاع!

  • کد خبر: ۳۴۹۷۲
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مروری بر مهم‌ترین موارد حمایتی مجموعه مدیریتی استان و شهر از باشگاه شهرخودرو  | صرفا جهت اطلاع!
مروری بر مهم‌ترین موارد حمایتی مجموعه مدیریتی استان و شهر از باشگاه شهرخودرو که به گواه تاریخ بی‌سابقه است.
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز - «من اگر یک نفر بیاید در شهرم این کار را بکند، همیشه می‌گویم بده دستت را ببوسم»! این جمله پاسخی عجیب به بی‌نظیرترین حمایت مسئولان استانی و شهری، اصحاب رسانه و هواداران فوتبال مشهد از تیمی است که نه ابومسلم است و نه پیام! فرهاد حمیداوی و موضع‌گیری‌های اخیرش درحالی حاشیه‌ساز شده که به گواه بسیاری، جنس و کیفیت حمایت مادی و معنوی مجموعه مدیریتی استان از این تیم در تاریخ ورزش استان بی‌نظیر است.
نه ابومسلم و پیام با آن جایگاه مردمی و نه سیاه‌جامگان و حتی پدیده به یاد ندارند که چنین‌حمایتی از تیمی شده باشد؛ تیمی که آسیایی‌شدنش را بیش از هرچیز مدیون حمایت مسئولان استانی و شهری و صدالبته هواداران و اصحاب رسانه است، حمایت‌هایی که در کنار توانمندی‌های فنی خود تیم، کمک شایانی به حیات این تیم و اوج‌گیری آن کرده است. آنچه در ادامه می‌خوانید، مروری بر بخشی از مواردی است که حمایت استانی و شهری به کمک مالک شهرخودرو آمد تا تیمش نتیجه بگیرد و الا شاید عنابی‌ها هم به سرنوشت ابومسلم و پیامی دچار می‌شدند که حسرت فقط و فقط یکی از این حمایت‌ها بر دلشان ماند!


حمایت تاریخی امام جمعه مشهد

شاید در حافظه تاریخ چنین تجلیل و قدردانی، سابقه نداشته باشد؛ تجلیل ویژه‌ای که امام‌جمعه مشهد و نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی از مردان شهرخودرو بعد از کسب سهمیه آسیایی داشت. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ بود که آیت‌ا... علم‌الهدی، شهرخودرویی‌ها را دعوت کرد و در مراسمی از آن‌ها به‌خاطر کسب سهمیه آسیایی و خوش‌حال‌کردن دل مردم مشهد تقدیر کرد. در آن دیدار نماینده، ولی فقیه عباراتی ماندگار در حمایت از شهرخودرو بیان کرد. آیت‌ا... علم‌الهدی در آن دیدار گفت: یکی از محاسن تیم شهرخودرو این است که رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی عضو شورای شهر مشهد نیز هست. همین امر می‌تواند نکته مثبتی باشد که تیم شهر‌خودرو از تمام امکانات و مزایای شهرداری مشهد استفاده کند. توصیه من به آستان قدس رضوی و قراردادن امکانات ورزشی برای تیم شهر‌خودرو مشهد نیز این است که امکانات آستان قدس رضوی یک مسئله خدماتی است، نه‌تن‌ها اقتصادی؛ بنابراین بهتر است اگر خدماتی وجود دارد، برای این تیم به کار گرفته شود.


درِ باز دفتر شهردار به روی شهرخودرو

تعداد دیدار‌های شهردار مشهد با نمایندگان شهرخودرو، از مالک و مدیرعامل گرفته تا سرمربی، در ۲ سال اخیر آن‌قدر زیاد بوده که شمارش آن از دست خارج شده است. شاید در این ۲ سال آن‌قدر که شهرخودرویی‌ها پایشان به دفتر شهردار باز شد، معاونان شهردار با او دیدار نکردند! دیدار‌هایی که عمدتا با مساعدت و پاسخ‌های مثبت شهردار به درخواست‌های مالی عنابی‌ها همراه بود.
جلسات متعدد شخص شهردار با سرمربی و مدیرعامل تیم و کمک‌های مالی فراوانی که ازسوی شهرداری به این تیم شد، واقعیتی است که دوست و دشمن به آن معترف‌اند. این را مقایسه کنید با وضعیت ابومسلم و پیام در روز‌هایی که در منجلاب سقوط دست‌وپا می‌زدند؛ روز‌هایی که نه‌تن‌ها شهرداری، بلکه هیچ نهاد دیگری در این شهر و استان حاضر نشد قدمی برای نجات آن‌ها بردارد که اگر نیمی از آن انجام می‌شد، شاید امروز ۲ تیم ریشه‌دار فوتبال این شهر به کام نابودی کشیده نمی‌شدند.


شورای شهر فراتر از مسئولیت

شورای شهر مشهد همان نهادی بود که در دوره‌های گذشته، وقتی سیاه‌جامگان برای فرار از سقوط مرگ‌بار لایحه حمایت پانصدمیلیونی را به این شورا برد، با آن مخالفت کرد؛ اما شورای شهر پنجم با تصویب لایحه حمایت‌های مالی از تیم‌های ورزشی در شهر مشهد و حمایت‌های مادی و معنوی مکرر از شهرخودرو، تیم فرهاد حمیداوی را چنان در جاده موفقیت انداخت که خود مالک جنوبی، سوم تیرماه ۹۸ به‌همراه برخی از اعضای تیم و کادر مدیریتی به جلسه علنی شورا رفت و با این عبارت «اگر حمایت شهردار و شورا نبود، بدون‌شک این تیم جایگاه فعلی‌اش را نداشت»، از حمایت‌های این نهاد تشکر کرد.
باوجود‌این، گویا امروز حمیداوی این حمایت‌ها را فراموش کرده است و از مردم و مسئولان می‌خواهد که دست‌بوسش باشند! تقدیر در صحن علنی شورای شهر اتفاقی بود که پیش‌از‌این نه‌تن‌ها در مشهد نیفتاده بود، بلکه کمتر به خاطر داریم در گوشه دیگری از این کشور این مقدار توجه و احترام ازسوی پارلمان شهری به سوی تیمی سرازیر شده باشد.


کلنگ‌زنی زمین تمرینی در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع)

اصرار‌ها و تأکیدات مالک جنوبی بر لزوم اختصاص یک زمین تمرین به تیم شهرخودرو ازسوی نهاد‌های مسئول، آن‌هم درحالی‌که عنابی‌ها زمین منزل‌آباد را داشتند و می‌توانستند از جیب مالکشان اقدام به بهبود وضعیت آن زمین کنند، به حمایت ویژه اداره کل ورزش و جوانان از تیم شهر منجر شد.
اداره کل ورزش و جوانان استان در اقدامی تحسین‌برانگیز ۲۹ تیرماه ۹۸ با دعوت از اعضای کادر فنی و کادر مدیریتی باشگاه شهرخودرو به دهکده ثامن، در کنار استادیوم اصلی ثامن‌الائمه مشهد اقدام به احداث زمین شماره ۲ کرد؛ زمینی که این‌روز‌ها در مراحل پایانی آماده‌سازی است و به‌زودی در اختیار باشگاه شهرخودرو قرار می‌گیرد. از طرفی زمین شماره‌یک ثامن هم که آماده بهره‌برداری است، هر هفته برای جلسات تمرینی عنابی‌ها به این باشگاه واگذار می‌شود و این هم شاهدی دیگر بر ادعای حمایت همه‌جانبه ورزش استان از شهرخودروست.
به این مورد می‌توان حمایت‌های هیئت فوتبال استان را نیز اضافه کرد که دست‌کم در ۲ قلم یکی ۳ درصد حق قرارداد بازیکنان و حق انتقال امتیاز پدیده به مجموعه شهرخودرو نهایت همکاری را با حمیداوی کرده است.


تمام ورزشگاه شیک در خدمت یک تیم

ورزشگاه امام‌رضا (ع) که بازی در آن برای هر تیمی آرزوست، حالا با مساعدت و همراهی مسئولان ورزش آستان قدس رضوی در هر زمانی در اختیار شهرخودرویی‌هاست. جامعه ورزش خراسان به‌خوبی در خاطر دارد که سخت‌گیری‌های آستان‌قدس برای شیوه استفاده از این زمین، سابق بر این آن‌قدر زیاد بود که تیم‌ها باید آرزو می‌کردند یک‌بار پا بر چمن ورزشگاه امام‌رضا (ع) بگذارند؛ اما حالا یک جلسه تمرینی هر هفته به شهرخودرو داده می‌شود و تمام امکانات سالن وزنه این مجموعه نیز در اختیار عنابی‌هاست.
این واقعیت است که نقش ورزشگاه امام‌رضا (ع) در موفقیت‌های تیم، انکارناپذیر است؛ استادیومی شیک در دل شهر که زمینه حضور پرتعداد تماشاگران و حمایت بسیار مؤثر آن‌ها از تیم را به‌خوبی فراهم کرد. علاوه بر این، مجموعه آستان قدس رضوی غیر از دراختیارقرار‌دادن استادیوم، در نوبت‌های مختلف از عوامل این تیم تجلیل و حمایت کرده که این هم در تاریخ ورزش استان بی‌سابقه است.


سکوت و همراهی رسانه‌ها

یکی دیگر از وجوه تأمل‌برانگیز حمایت از باشگاه شهرخودرو، حمایت همه‌جانبه رسانه‌های استان از این تیم است؛ اتفاقی که باز هم اگر با فضای قبل از این و به‌طور‌خاص مورد ابومسلم و پیام مقایسه شود، میزان و حرارت آن بیشتر قابل درک است. با اینکه موضوعات متعددی برای پرداختن و انتقادکردن وجود داشت، همه رسانه‌های استان از مکتوب تا تصویری و مجازی، فقط و فقط از تیم حمایت کردند و دربرابر همه گاف‌ها و باگ‌های باشگاه، سکوت اختیار کردند.

رسانه‌های استان هیچ‌گاه در این مدت از مالک جنوبی نپرسیدند که فلسفه آوردن بازیکنان درجه‌چندم خارجی به تیم چه بود. تیغ تیز انتقاد رسانه‌ها برای حمایت از تیم شهرشان هیچ‌گاه بر گلوی مالک جنوبی گذاشته نشد که چرا چوچو و میرو آمدند و بدون هیچ کارنامه و کارایی بعد از مدتی رفتند! این وسط پای چه بده‌بستانی در میان بود که جوان‌های بومی این شهر از حضور در تیم طرد شدند و در مقابل، بازیکنان بی‌کیفیت خارجی به مشهد آمدند و هزار چرای دیگر که رسانه‌های استان برای حمایت از تیم شهرشان آن را در دل نگه داشتند تا مبادا برای عنابی‌ها حاشیه درست شود.


حالا شما و این یادآوری‌ها

این‌ها که گفته شد، فقط بخشی از موارد مهم حمایتی مجموعه مدیریتی استان از این تیم است و آن‌گونه که اشاره شد، در تاریخ ورزش استان بی‌سابقه است. مواردی که نشان می‌دهد به قاعده نباید مالک شهرخودرو به‌خاطر آوردن سرمایه‌اش به فوتبال این شهر منتی بر سر کسی بگذارد، چراکه همه استان در این ۲ سال پشت تیم بوده‌اند؛ اتفاقی که تأثیر شگرفی روی حمایت‌های مردمی هم گذاشت و به‌جرئت می‌توان گفت برای اولین‌بار شاید در تاریخ فوتبال کشور، این مسئولان بودند که با حمایت‌های خود از یک مجموعه ورزشی موتور محرکه اقبال مردمی شدند.
در آخر این نکته بزرگ و مهم هم نباید فراموش شود که کارکردن ذیل نام و عنوان شهری که متعلق و منصوب به امام رضاست، بزرگ‌ترین برگ برنده برای هر مجموعه‌ای است که حالا این توفیق ارزشمند نصیب مجموعه شهرخودرو شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->